Sabtu, 24 September 2016

TANDA - TANDA GASTRIK

Adakah anda pengidap Gastrik? Adakah anda tahu tanda-tanda permulaan sebelum anda mengalami Gastrik?

Jom saya kongsikan bagaimana tanda permulaan anda akan mengidap Gastrik. Haruskah anda meneruskan tabiat abaikan pengambilan makan mengikut waktunya jika tanda Gastrik ada pada anda?



Tanda-Tanda Gastrik :-
1. Akan kerap sakit di kepala bahagian kanan. Kebiasaannya ini berlaku apabila perut anda kosong dan merayu-rayu minta makan.. hihihi..
2. Tekak mula rasa loya, mual, sebu perut dan hilang selera makan.
3. Dikatakan ini adalah demam Gastrik apabila anda tidak mengambil makan pada waktu yang sepatutnya seperti waktu sarapan, Makan tengahari dan makan malam.
4. Sakit perut yang teramat sangat di bahagian atas perut (abdomen).
5. Kerap sendawa apabila bahagian tubuh diurut.



6. Merasa senak, berangain dan pedih di bahagian dada. Pedih Ulu Hati.
7. Kerap kentut selepas makan.
8. Penurunan berat badan yang mendadak.
9. Muntah berwarna kuning.

Gastrik

10. Muntah berdarah ketul jika keadaan Gastrik anda semakin teruk dan akan mengakibatkan Ulser perut. Ulser Perut boleh dikenalpasti jika :- 1. Najis menjadi hitam seperti tar. 2. Muntah mengandungi darah berketul atau berwarna gelap seperti kopi.

Jika anda mempunyai tanda-tanda diatas bermakna anda adalah pengidap Gastrik peringkat permulaan. Anda boleh mengelakkan Gastrik anda semakin teruk jika anda mengubah cara dan masa pengambilan makan yang tidak teratur.

Jangan risau ada suppliment yang dapat membantu anda dalam masalah Gastrik ini. Jom hubungi nombor tertera untuk dapatkan suppliment yang sesuai untuk anda dan khidmat nasihat secara percuma.

PENGEDAR SHAKLEE AYU
Ws : 0127043146
Fb : shafeeza masayu
Blog : shafeezamasayu.blogapot.com

#shakleelover
#GMFblogger


Tiada ulasan:

Catat Ulasan