Isnin, 19 September 2016

DETOX TOKSIN DALAM TUBUH

PERLUNYA DETOX UNTUK TUBUH KITA.

Sekarang ni memang banyak yang memperkatakannya, tentang nak buat detox. Siap pergi tanya kawan, Senah kau buat detox bulan lepas kenapa? Untuk apa? Penting ke? Aku tengok kau lepas buat detox tu makin berseri pula, cergas pula tu. Share la sikit kat aku, kalau ok.. aku pun nak berdetox juga. huhuhuhu..

Ha.. jangan ambil ringan tentang detox ini ye, tubuh kita memang sangat perlukan proses detox sebab tubuh kita ada kalanya tak mampu detox secara semulajadi seperti proses perkumuhan, buang air besar dan berpeluh. Oleh sebab itu kita perlu buat detox secara manual dengan bantuan suppliment yang tertentu mengikut jenis detox yang ingin kita lakukan. Detox ada banyak jenis, seperti detox hati, detox usus dan detox seluruh tubuh badan.

Masih tak faham apa itu detox? Detok adalah proses menyahtoksik dan toksin dalam tubuh kita yang tersimpan sekian lama. Paling senang nak faham detok ni kita buang segala toksin dalam tubuh.

Pentingnya detox kerana :-
1. Amalan pemakanan setiap hari.
2. Gaya hidup yang tidak sihat atau kurang senaman.
3. Terdedah kepada pencemaran, persekitaran tidak sihat dan bahan kimia.
4. Tabiat makan makanan segera.
5. Tabiat merokok atau terdedah kepada asap rokok.
6. Kesihatan yang terjejas mengakibatkan sistem imun lemah dan kegagalan melawan penyakit lantas menyebabkan toksin terkumpul dalam tubuh.
7. Mereka yang merokok.

Akibat toksin dan toksik yang terkumpul dalam tubuh ini, tubuh akan lebih mudah sakit seperti keletihan, insomnia, sakit perut, gangguan pergerakkan usus, kembung perut, sistem imun lemah dan senang demam, selesema dan elergi.

Organ yang penting dalam proses detox adalah hati dan usus, ini kerana penyerapan nutrien berlaku pada usus bukan di perut. Tanggungjawab perut adalah memproses makanan menjadi lumay dan hancur dan segala nutrien dan zat akan diserap melalui usus dan disalurkan kepada darah kita.

Kelebihan yang akan kita dapat selepas proses detox ini :-

1. Lebih bertenaga dan lebih fokus.
2. Berat badan ideal.
3. Kulit sihat dan lebih segar.
4. Badan terasa lebih ringan.
5. Kesihatan yang lebih baik.
6. Peningkatan sistem imun tubuh.

Oleh itu, pentingnya kita untuk berdetox. Detox lah segera bagi mengelakkan penyakit lebih serius menghinggap pada tubuh anda. Hubungi saya untuk ketahui cara detox yang betul dan suppliment yang diperlukan untuk detox.

Ws : 0127043146 (Ayu)
Delivery : Sekitar Jb, Gelang Patah
Blog : shafeezamasayu.blogspot.com

#tsunamishaklee
#hi5shaklee
#GMFBOT
#GMFfutureleader
#shakleelover

Tiada ulasan:

Catat Ulasan