Jumaat, 9 September 2016

Gastrik Menyerang

AKU SENDIRI DERA DIRIKU.

Hari ni saja aku nak share kisah aku dera diri aku sendiri dalam tak sedar. Nak tahu macam mana aku dera diri aku? 

Aku jenis yang bangun tidur pagi terus mandi dah siap apa yang wajib aku buat, terus bersiap nak pergi kerja. Maklumlah tempat kerja aku jauh dari rumah aku, aku duduk area Tampoi tapi kerja dekat Pasir gudang sana. Korang yang duduk Jb faham jela kan, jalan nak ke Pasir Gudang tu Jem rabak kalau pagi. huhuhu.. Aku memang tak drive la, merempit je pergi kerja senang nak selitkan...

Jadi kerana aku terkejar kejar sangat nak sampai awal kat tempat kerja, aku lupa nak ambil sarapan pagi yang sememangnya penting sekali diawal pagi untuk keperluan tubuh aku ni. Bila sampai tempat kerja, terus lah buat kerja dah tak ingat nak makan, kalau ingat pun bukan boleh suka suka keluar pergi makan ye tak? mau kena buang kerja aku dibuatnya.. hahahaha..

Selepas 3 bulan aku kerja dengan jadual pagi setiap hari sama je tak ambil sarapan, satu hari tu aku diserang gastrik.. Peerrrgghhhh, pedih dada aku, sakit macam nak pecah korang tau tak? kalau siapa yang ada gastrik memang faham sangat lah. nak buat kerja pun susah. Dengan sakit yang tak tertanggung tu, aku pergi la klinik check up. Doktor tu cakap gastrik aku teruk, memang kalau tak ambil ubat boleh pengsan aku..huhuhu.. Kalau di biarkan berterusan sakit aku ni, alamatnya memang tempah tiket dapat sakit ulser dalam usus pulak, doktor siap up lagi kalau dah ulser memang senang la nk dapat kanser.. Ha... Amek kau.. Padan muka aku kan.. Abaikan diri sendiri..

Bila dah sah aku ada gastrik, kerap la gastrik tu datang menyerang. Setiap bulan kot aku mesti pergi klinik habis duit untuk ubat gastrik, bukan murah ratus tu.huhuhu.. apa pun tak boleh. Sampai satu hari tu, kawan aku syorkan aku ambil suppliment ( makanan tambahan) iaitu ESP Soy Protein Shaklee. Biasa lah perempuan memang jaga pemakanan dan kesihatan kan, lain la aku yang lelaki ni hentam je.hahaha.. Jadi aku pun try la Esp Soy Protein shaklee yang kawan aku suggest kat aku. Setiap pagi sebelum gerak pergi kerja aku shake Esp tu dulu dengan horlicks, kalau sempat aku makan roti sekeping.. huhuhu sedap beb minum sejuk sejuk. Superb Esp ni sampai tengahari aku still rasa kenyang dan gastrik pun tak serang aku lagi. Best giler Esp shaklee ni, jadi korang yang pagi nak cepat pergi kerja tu shake la Esp Shaklee ni dulu minum. Korang takkan menyesal beli.

Setong aku beli Rm150/850gm. Tapi niat bulan ni nak beli 2 tong sebab dapat 5% diskaun, boleh buat stok. Korang yang nak beli Esp shaklee ni, korang wassup kat num bawah ni. Delivery ada pos pin dia ada buat seluruh malaysia.

Wassup : 0127043146 (Ayu)

#shakleelover
#GNFBOT
#GMFfutureleader

Tiada ulasan:

Catat Ulasan