Jumaat, 14 Oktober 2016

RAWATAN PENYAKIT DARAH TINGGI

Assalamualaikum semua.. Sihat semua? Alhamdulillah.
Jom kita kenali bagaimana cara rawatan bagi penyakit Darah Tinggi. Antara rawatan mudah bagi penyakit Darah Tinggi ialah seperti berikut :-



1. Mengawal stress / tekanan emosi.
Biasalah setiap orang mesti ada masalah, bila ada masalah kita pun akan stress. Sebab itulah kita perlu mengawal emosi. Kalau tertekan sangat jom ambil B-Complex.
2. Jangan Merokok.
Merokok membahayakan kesihatan betul tak? hihihi tapi setiap individu yang merokok akan lebih mudah untuk terkena serangan Darah Tinggi dan mengganggu kesihatan lantas menyebabkan kerosakkan organ dalam tubuh.
3. Mengawal berat badan.
Siapa yang ada masalah berat badan? Rasa nak makan je, bila makan mesti ambil kuantiti yang banyak. Ini bermakna tubuh anda kurang nutrisi dan protein. Jadi kalau nak kawal berat badan amat sesuai pesakit Darah Tinggi mengamalkan Omega Guard Shaklee.
4. Senaman.
Dengan senaman dapat menyokong kesihatan seluruh tubuh. Amalan bersenam bagi pesakit Darah Tinggi adalah penting untuk pengepaman jantung yang lebih baik.
5. Kurangkan pengambilan makanan bergaram/masin.
Sedap je makan makanan masinkan. Kalau tawar macam mana nak makan ye tak. Nanti rasa macam duduk kat hospital pula, boleh makan makanan masin tapi bukan terlalu masin dan elakkan makan makanan seperti ikan masin.



6. Amalan diet yang baik seperti :-
- makan mengikut keperluan kalori yang diperlukan oleh tubuh sahaja.
- ambil makanan potion yang sedikit.
- lebihkan makanan buah dan sayuran ( fiber ).
- kurangkan pengambilan makanan berkolestrol tinggi. ( paru, seadood, berlemak )
- amalkan makanan yang mengandungi potassium seperti pisang.
- kurangkan pengambilan kafein seperti Nescafe, kopi, teh.

Okay semua dah tahukan rawatan bagi penyakit Darah tinggi. Rawatan ini boleh di praktis setiap hari secara berperingkat bagi yang baru nak mula amalkan.

Selain itu pesakit Darah Tinggi boleh mengamalkan Suppliment Shaklee untuk Darah Tinggi bagi mengelakkan, merawat dan mengawal tekanan Darah Tinggi dari terus membelenggu anda.
Suppliment Shaklee untuk Darah Tinggi ialah Vivix, Omega Guard, Garlic, Esp. Untuk dapatkan Set Darah Tinggi shaklee boleh hubungi nombor tertera di bawah.



PENGEDAR SHAKLEE AYU
WS : 0127043146
Fb : shafeeza masayu
Blog : shafeezamasayu.blogspot.com

Okay semua jaga pemakanan dan kesihatan ye. Apa yang kita makan berkait dengan kesihatan kita. Jadi amalkan pemakanan seimbang dan berkhasiat.. Darah Tinggi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan