Selasa, 1 November 2016

SAYA TAKUT GEMUK

SAYA TAKUT GEMUK
Ha... saja la hari ni nak share story tentang diri saya yang takut akan kegemukkan. Saya dari kecil lagi memang tak pernah gemuk sebab saya makan pun kawal sehari 5 kali dan kuantiti sikit je. Saya memang fokus nak maintain body macam yang sebelah kiri, tak nak yang sebelah kanan tu. Demi kesihatan akan datang juga tau uols jaga berat badan ni.
Bila dah berumahtangga kawan selalu la usik-usik saya. Mereka cakap kalau dah kahwin nanti comfirm la saya akan gemuk berat naik mendadak, bila dah ngandung nanti lagi berganda -ganda naik. hahahaha.. Sambil mereka gelakkan saya.
Saya memang takut gemuk walaupun Mr. Husban cakap kalau gemuk sikit pun tak apa. Saya takut gemuk sebab saya ni rendang je, kalau gemuk kang dah macam apa pula kan... Jadi masa saya preggy 3 tahun lepas berat memang naik, tak pernah berat saya 48kg.. hahaha. Masa sebelum preggy berat baru 40 kg je. huhuhu..
Jadi selepas bersalin tu memang jaga la bab makan tambah pula ibu saya tu memang tak bagi saya gemuk dan dia amat menjaga pemakanan saya ketika dalam pantang. Katanya jaga badan untuk suami dan untuk diri sendiri supaya sihat selalu. Alhamdulillah, berat berjaya juga di turunkan masa tu tapi tak capai berat yang saya inginkan. hahaha..
So, ibu saya pun kenalkan satu set suppliment ni. Terus saya amalkan sampai sekarang. Memang best sangat sebab dapat berat yang saya inginkan bawah 45kg gitu..hihihihihi..
Sekarang ni saya just maintain dengan Set Suppliment tu jela untuk berat badan ideal. Saya takut gemuk hehehe.. Itulah saya. Saya memang nak jaga badan supaya tak gemuk sebab takut nanti dah obesiti, kolestrol tinggi ke dah mengundang sakit lain pula kan. Ishhh tak nak ler macam tu kan..
Siapa nak kurus dan pentingkan kesihatan, jom ler amalkan  Set Suppliment yang best sangat ni. Pastikan Set Suppliment tang macam saya tau.. hehehe.. Jom hubungi saya.
Sid Pro : Ayu
0127043146
#tsunamishaklee
#LiveAmazing
#shakleeeffect
#LandmarkStudy
#gmfbot

Tiada ulasan:

Catat Ulasan