Khamis, 10 November 2016

PETUA KEBAHKAN DEMAM ANAK

Petua Nak kebahkan demam anak.

Sofea kalau demam saya memang cepat je risau dan tak senang duduk. Maklum jela anak sorang je baru ada kan..hihihi.. jadi risaunya tu over la

Kalau petua nenek saya dulu-dulu suruh ambil daun jambu batu depan rumah tu rendamkan dalam sebaldi air atau dalam besen yang boleh buat jelum budak. Arwah nenek cakap dulu kau tu kecik-kecik demam tu la nenek rendam kau dalam besen air daun jambu batu. 

Sejuk kebah juga sementara nak ke klinik kan. Kalau malam-malam pun di jirusnya badan kita bila badan panas sangat.

Petua orang dulu-dulu memang unik tau dan boleb di praktikkan hingga sekarang. Yelah waktu dulu arwah nenek mana la tahu Nutriferon cekli yang semulajadi ni. So dia pun guna jela bahan semulajadi daun jambu tu.

Kalau sekarang ni saya pula almaklum jela duduk rumah tak ada tanah, nak cari daun jambu pun payah dah. So wajib sangat standby Nutrifeeon ni sekotak kat rumah. Di saat kecemasan memang sangat berguna. Malah tak perlu nak bawa sofea ke klinik lagi.
Budak kita tahu jela suruh makan ubat memang payah.

Tapi cuba tunjuk Nutriferon ni, cakap ni gula-gula kesihatan...haa.. comfirm la cecepat dia makan. Sebab rasa Nutriferon ni memang sedap tau. Anak pun bebas dari ubat yang ada bahan tut.. tu.. huhuhu..

Jadi kat rumah anda pastikan ada sekotak Nutriferon. Kalau rasa nak jelum dengan daun jambu tu pun boleh kena cari yang segar dan pastinya bucuk yang bersih lagi. Cuma air daun jambu tu boleh turunkan panas sekejap jela tak macam Nutriferon ni yang dapat tingkatkan sistem imun selama 3 hari untuk 1stik.. Best kan best Nutriferon ni. Jom oder dengan saya. Nak bagi diskaun 5% dengan bersyarat ye. wassup cepat na..

Ayu
0127043146
#tsunamishaklee
#LiveAmazing
#amazing10

1 ulasan:

  1. Aida pon memang x bleh dok diam kalu anak2 demam.
    Batuk skit pon aida da kelam kabut hu hu...

    BalasPadam