Ahad, 23 Oktober 2016

SIMPTOM PENYAKIT JANTUNG

Kebiasaannya kita tak tahu pun yang kita mempunyai penyakit Jantung. Sememangnya kita dah terbiasa menahan sakit seperti dibawah ni.

Bila kita buat pemeriksaan barulah kita tahu bahawa kita mengidap penyakit Jantung. Penyakit Jantung adalah penyakit pembunuh nombor 1 dunia.

Jom kenali simptom penyakit Jantung.

1. SAKIT KEPALA.
Merasa sakit kepala apabila terkena sinaran matahari. Keadaan ini boleh membuatkan jantung berdenyut sama ada lebih cepat atau berdenyut lebih lambat.

Bagi kaum hawa yang kerap diserang migrain perlu ambil langkah berjaga-jaga kerana penderita penyakit Jantung biasa terjadi akibat penyimpanan sirkulasi darah.

2. SAKIT PADA BAHAGIAN TUBUH.
Apabila Arteri tersumbat disebabkan plak yang terkumpul ia akan menyebabkan sakit dibahagian tertentu pada tubuh seperti :-

Wanita - merasa sakit pada bahagian tangan kiri atau kanan.
Lelaki - merasa sakit dibahagian kiri tangan, bahu, punggung, siku dan juga leher.

3. MUDAH LELAH ATAU PENAT.
Terlalu cepat merasa penat walaupun tidak lagi melakukan kerja berat. Mudah penat walaupun baru sahaja bangun dari tidur.

4. SESAK NAFAS.
Salur darah yang tersumbat akan mengakibatkan aliran darah ke seluruh tubuh terganggu dan tidak teratur. Oleh itu jantung juga tidak dapat mengepam dengan betul, keadaan ini akan menyebabkan sesak nafas.

5. RASA MUAL.
Tidak mempunyai nafsu makan kerana bahagian dalam perut membengkak.

6. RASA CEMAS DAN BERDEBAR.
Kebiasaannya mereka yang mengalami serangan Jantung akibat trauma, takut dan stress. Jadi pesakit Jantung perlu sentiasa ceria, mengawal emosi dan tidak berada dalam.keadaan tertekan.

7. PEMBENGKAKKAN.
Pembengkakkan pada bahagian tertentu tubuh seperti bahagian perut atau pergelangan tangan kaki. Ianya terjadi akibat Jantung tidak mengepam dengan sempurna.

8. BERPELUH.
Banyak berpeluh walaupun tidak melakukan aktiviti ataupun beriadah.

9. PINGSAN / PITAM.
Sebenarnya banyak faktor yang boleh menyebabkan seseorang itu pengsan atau pitam seperti terlalu penat, gula dalam darah rendah atau banyak berfikir.

Di atas adalah di antara simptom kepada penyakit Jantung. Kalau simptom di atas kerap berlaku kepada diri anda. Anda di sarankan membuat pemeriksaan dan mendapatkan rawatan dengan kadar segera.

Selain itu, anda dah boleh mula menjaga pemakanan anda, amalkan gaya hidup sihat dan mengamalkan Suppliment yang menyokong kesihatan Jantung seperti Vivix, Omega Guard dan Phytocol.

Boleh hubungi nombor tertera untuk info lebih lanjut tentang suppliment untuk penyakit Jantung.

PENGEDAR SHAKLEE
AYU
WA : 0127043146
Fb : shafeeza masayu
Blog : shafeezamasayu.blogspot.comJantung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan