Selasa, 4 Oktober 2016

APA ITU DARAH TINGGI

TEKANAN DARAH TINGGI


Hari ini saya nak kongsikan apakah yang dimaksudkan dengan darah tinggi ( hipertension ). Tekanan darah adalah tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh darah ( arteri ) semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung.

Darah tinggi atau hipertensi juga merujuk kepada tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi daripada tahap normal secara mendadak.


Pesakit yang mempunyai 3 bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90mmHg semasa berehat dijangka mempunyai darah tinggi. Kadar tekanan darah tidak sama setiap masa, ia akan berubah-ubah mengikut keperluan tubuh. Jadi apabila tekanan darah anda tinggi, doktor akan memeriksa tekanan darah anda beberapa kali bagi mendapatkan bacaan sebenar.


Di sini saya ingin menasihatkan anda supaya kerapkan membuat pemeriksaan tekanan darah agar anda tahu tahap tekanan darah anda di paras normal atau ada tanda-tanda anda akan mengidap penyakit darah tinggi.


Jika anda disahkan mengidap darah tinggi ( hipertension ), Cepat-cepatlah mengambil langkah untuk merawat dan mengamalkan suppliment yang sesuai untuk mengawal tekanan darah anda kepada paras normal. Boleh hubungi nombor tertera untuk dapatkan Set Darah Tinggi.

PENGEDAR SHAKLEE AYU
Ws : 0127043146
Fb : shafeeza masayu
Blog : shafeezamasayu.blogspot.com

#GMFbloggerDarah tinggi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan