Isnin, 30 Januari 2017

Punca Slipped Disc Dan Suppliment Slipped Disc

SLIPPED DISC
Sekarang ni banyak dah kes slipped disc dikalangan rakyat Malaysia. Jaga jaga ye semua, jangan sampai perlu di bedah pula tau. Jom ketahui apa itu Slipped Disc dan Suppliment untuk Slipped Disc.
Slipped Disc selalunya terjadi di bahagian tulang belakang, dimana tulang belakang kita terdiri daripada 26 tulang (Vertebra) yang ditampung oleh cakera / disc. Disc inilah yang melindungi tulang dengan menyerap kejutan atau hentakkan daripada aktiviti harian kita.
Setiap disc mempunyai 2 bahagian iaitu dalaman yang lembut dan luaran yang keras. Kecederaan disc yang lemah boleh menyebabkan bahagian dalaman disc itu terbonjol keluar dan ia dikenali sebagai Slipped Dics. Jika disc ini menekan satu saraf tulang belakang, individu yang mengalami slipped disc tersebut akan merasa kebas dan sakit di sepanjang saraf tersebut.
Punca punca Slipped Disc ialah
- Kerap mengangkat benda berat.
- Memusingkan badan.
- Berat badan berlebihan / Obesiti.
- Kerap melakukan aktiviti lasak.
- Pekerjaan yang berat.
- Otot otot dan tulang yang lemah.
- Gaya hidup yang tidak aktif.
- Berusia 35-45 tahun lebih cenderung untuk mengalami slipped disc.
Ini adalah suppliment yang sesuai bagi menangani masalah Slipped Disc anda.
VIVIX
Anti Penuaan dan menjaga keanjalan struktur disc tulang belakang dan mengurangjan risiko slipped disc serta menyokong kesihatan sendi dan menyokong kesihatan secara menyeluruh malah memperbaiki sehingga ke sel DNA.
OMEGA GUARD
Mengurangkan inflamasi atau radang akibat sakit sendi dan bertindak sebagai pelincir pada sendi.
OSTEMATRIX
Sumber kalsium untul kesihatan tulang, otot dan ligament. Lengkap dengan magnesium dan Vitamin D bagi membantu penyerapan kalsium dengan lebih optimum.
Jadi set Slipped disc ini adalah amat penting untuk anda yang mengalami masalah Slipped Disc. Oder sekarang..
Sid Anda
Ayu
0127043146
slipped disc

1 ulasan:

  1. p/s : hi.. sy dtg untuk blogwalking n sy dh follow blog awk ni.. :D lau sudi.. silalah follow balik blog sy ye..nk minx tolong sikit boleh? Boleh tlg check x sama ada blog bru sy ni www.1001petua.com berat atau ringan ye.. Mksud sy.. cpat atau lmbt loading.. tq..

    BalasPadam