Isnin, 16 Januari 2017

NESCAFE VS SUPPLIMENT

Saya ni sememangnya peminat Nescafe. Sehari tak dapat nescafe macam tak sempurna hari saya. Dulu setiap hari rasanya 4 kali saya akan bancuh nescafe siap air panas panas melekat gitu rasa dia. Yela minum panas panas baru syok kan..hihihi..

Sebenarnya parasit dalam badan saya ni banyak sangat, dan parasit ni lah yang request nak minum Nescafe tu, saja nak menggemokkan diri dia dalam perut saya ni.. Sabar jelah.

TAPI

Sejak saya amalkan suppliment terus saya stop minum nescafe. Yelah, tak kan saya nak bazir ye tak. Makan suppliment tapi buang gitu je, tak menyerab dalam tubuh pun suppliment tu..huhuhu.. rugi rugi rugi.. Jadi saya cekalkan hati untuk stop minum nescafe dan saya makan suppliment secara konsisten. Secara tak langsung, ketagihan saya untuk minum nescafe pun semakin berkurang dan rasanya boleh tinggalkan kafein.

Saya ni amalkan suppliment bukan kerana nak cantik semata mata tau, tapi saya nak jaga kesihatan menyeluruh dari dalaman hingga luaran. Terutama kesihatan organ dalaman saya ni. Maklum jelah cara kita makan kekadang alpa dengan keperluan tubuh kita sebenarnya. Sebab tu penting amalkan suppliment zaman sekarang ni.

Nak tahu juga ye saya amalkan suppliment apa? Boleh je, klik link yang bawah tu ye.

shafeezamasayu.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan