Isnin, 2 Januari 2017

Apa Itu Telomere Dan Apa Yang Membantu Memulihkan Telomere

SIAPA YANG MENEMUI TELOMERES DAN APA ITU TELOMERES PADA TUBUH MANUSIA.
WAJIB ketahui penemuan hebat ciptaan Allah S.W.T pada tubuh manusia. Allah maha besar.
Permulaan saya ceritakan siapa Dr. Elizabeth Blackburn. Beliau adalah salah seorang penasihat penting untuk segala kajian tentang Saintifik Shaklee malah penemuan beliau ini dinobatkan Nobel Prize di mata dunia.
Beliau yang telah menemui Telomere di dalam kromosom manusia, dimana kita perlu tahu apakah fungsi Telomere terhadap tubuh dan akibatnya pada tubuh jika Telomere ini memendek dan rosak.
Telomere ini memainkan peranan penting dalam fungsi sel tubuh kita seperti penuaan sel dan kanser. Telomere menghasilkan sel DNA yang mengandungi sistem dan maklumat tubuh. Unit itu dikenali sebagai kromosom yang dilindungi oleh Telomere (seperti penutup). Telomere ini berfungsi memelihara genetik peribadi seseorang dan berperanan menentukan jangka hayat sel tubuh.
Jika Telomere tadi rosak maka unit DNA akan sentiasa membahagi dalam sel dan mengakibatkan pelbagai penyakit kronik seperti kencing manis, jantung, kanser dan lain lan. Oleh yang demikian, bagi mengelakkan tubuh mengidap pelbagai penyakit kronik seperti ini haruslah dirawat melalui sel DNA dan memelihara Telomere tadi supaya Telomere tidak memendek dan membuatkan proses penuaan lebih cepat.
Dalam kajian Landmark study II yang di jalankan oleh Shaklee membuktikan pengambilan suppliment Vitalizer, Vivix dan Cinch setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan pemendekkan Telomere sebanyak 40%. Malah hasil daripada kajian ini juga terhadap tubuh dapat mengekalkan kemudaan dan membantu mengelakkan penyakit kronik yang disebabkan oleh faktor usia yang semakin meningkat.
Telomere
Oleh itu setiap orang memerlukan Vivix bagi memastikan Telomere sentiasa panjang dan menjaga sel DNA supaya tidak rosak serta terlindung daripada serangan radikal bebas. Sebab itu saya selalu cakap nak merawat penyakit, rawatlah dari puncanya. Puncanya ialah Telomere tadi, jika DNA rosak maka risiko untuk mendapat penyakit kronik sangat tinggi.
Jom grab Vivix sekarang sementara promosi dan perbetulkan sel DNA tubuh kita. Lebih info lagi boleh hubungi saya tau.
Your Trusted Sid
Ayu
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan