Rabu, 14 Disember 2016

Berjimat Demi Masa Depan Keluarga

Berjimat Cermat dan Bijak Berbelanja.
Zaman sekarang ni Ekonomi semakin merundum. Kita tak boleh nak jangka apa akan terjadi di masa akan datang dan apa yang kita boleh buat ialah mengamalkan sikap berjimat cermat dalam penggunaan duit.
Macam saya katakan semalam, sekarang ke pasaraya berbelanja duit Rm50 hanya boleh dapat sekampit beras dan setong minyak sahaja.. Akan datang entah apa je kita dapat beli dengan Rm50 tu. huhuhu..
Bukan senang nak senang ye tak? Jadi berjimat dapat membantu kita menyimpan untuk masa depan. Antara Langkah Langkah saya berjimat ialah :-
- Dulukan mana yang Wajib. Seperti hutang dan bil bil isi rumah.
- Belanja barangan rumah apa yang diperlukan.
- Bahagikan duit untuk menabung.
- Beli suppliment penting untuk mengurangkan perbelanjaan bill klinik dan hospital ketika kecemasan.
- Kerapkan makan dirumah, itu lebih sihat dan mengeratkan hubungan kekeluargaan.
Biasakan diri menabung mengikut target. Setiap hari berapa Rm dan target untuk kumpul dalam berapa lama masa diperlukan.
Zaman sekarang ni seorang individu tak lagi boleh bergantung dengan 1 pendapatan sahaja. Kena latih diri buat lebih dari 1 kerja untuk gandakan pendapatan isi rumah dan beranikan diri untuk keluar dari zon keselesaan.
Fikirkan 1 lagi kelebihan anda yang boleh anda jadikan sumber pendapatan sampingan. Kalau rasa tiada, pilih sahaja bisnesa online Shaklee yang sangat Effective seperti yang saya lakukan sekarang. In Shaa Allah.. dapat membantu pelbagai masalah anda ataupun boleh menabung dengan pendapatan bisness itu. Kalau nak sertai saya WA sahaja nombor saya.
Mungkin anda ada pendapat yang boleh dikongsi. Jom kongsi dengan saya. Bersama kita bina masa depan yang lebih cerah.
In Shaa Allah..
Ayu
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan