Isnin, 3 April 2017

Cara Terbaik Atasi Masalah Gula Dalam Darah

Resveratrol Atasi Masalah Gula Dalam Darah

Assalamualaikum semua.

Ramai di antara kita yang mengalami masalah gula dalam darah atau paling sinonim adalah Sakit Diabetes. Mengikut kajian 1:5 orang dari rakyat Malaysia mempunyai penyakit gula dalam darah ini.
Permulaan kita perlu tahu apa itu Penyakit Gula Dalam Darah ( Diabetes ).

Masalah Gula Dalam Darah kini semakin meningkat di kalangan kita rakyat Malaysia, di mana tubuh tidak dapat menghasilkan insulin dengan kadar yang mencukupi seperti mana yang tubuh kehendaki.
Hormon insulin tidak dilepaskan dengan baik dan tubuh tidak sensitif dengan kehadiran gula dan ini mengakibatkan pengumpulan gula dalam darah.

Terdapat 3 jenis masalah gula dalam darah iaitu :-
1. Masalah gula dalam darah, dimana tubuh tidak lagi mampu menghasilkan insulin dan terpaksa menerima insulin daripada luar berbentuk suntikan. Golongan yang biasa mengalami masalah gula dalam darah begini adalah kanak-kanak, remaja dan golongan muda, faktor keturunan.
2. Masalah gula dalam darah jenis kedua adalah dimana insulin boleh dihasilkan oleh tubuh sayangnya kadar insulin yang terhasil itu tidak mencukupi dan berlakunya rintangan insulin. Kebiasaannya masalah gula dalam darah jenis kedua ini di alami oleh golongan dewasa, berusia 40 tahun ke atas dan warga tua.
3.  Masalah gula dalam darah jenis ketiga ini biasanya di alami oleh ibu ibu ketika hamil.

Jadi anda mempunyai masalah gula dalam darah jenis ke berapa?

Sementara anda mengamalkan ubat ubat untuk masalah gula dalam darah anda, adakah anda sedari bahawa anda masih tidak pulih sepenuhnya atau masalah gula dalam darah anda tidak pernah menurun bacaannya walaupun mengambil ubat seperti yang telah di jadualkan. Tahukah anda masalah gula dalam darah anda boleh di atasi secara semulajadi dengan mengamalkan makanan tambahan yang kaya dengan Resveratrol dan Antioksidan yang tinggi.

Apakah makanan tambahan yang paling sesuai untuk mengatasi masalah gula dalam darah yang anda alami?
Jawapan yang mudah ialah ViVix Shaklee.

Bagaimana Vivix Shaklee bantu atasi masalah gula dalam darah anda?

Dalam Sebotol Vivix Shaklee mengandungi 4 bahan utama yang anda perlu tahu di mana gabungan ini menjadikan Vivix kaya dengan Resveratrol, Polyphenol dan Antioksidan.
- Muscadine Grape
- Polygonum Caspidatum
- Purple Carrot
- Elderberry Eropah
Tetapi sekarang kita fokuskan bagaimana Vivix Shaklee mengatasi masalah gula dalam darah.

LOBAK UNGU / PURPLE CARROT
Mengandungi kandungan serat terlalu tinggi yang membantu pencernaan serta membantu tubuh menyerap nutrien dengan lebih cepat dan lebih cekap.
Setiap hidangan lobak ungu mentah membekalkan 8gm serat dan sangat mudah larut air dalam saluran pencernaan dan kandungan ini dapat membantu menstabilkan paras gula dalam darah.
Ianya tinggi kandungan Resveratrol yang mampu mencegah rintangan insulin kerana tubuh mereka yang mengidap penyakit gula dalam darah ini tidak sensitif dengan hormon insulin serta insulin tidak di sebarkan dengan baik ke dalam tubuh. Bila ada Resveratrol tadi dapat membantu mencegah rintangan insulin dan menjadikan sel lebih sensitif terhadap hormon insulin.

Antioksidan yang terkandung dalam Vivix Shaklee pula bahan makanan yang ketara mampu mengurangkan kesan buruk Spesis reaktif seperti oksigen nitrogen keatas fungsi fisiologi yang normal pada tubuh manusia.

Spesis reaktif adalah serpihan molekul yang sangat reaktif menyebabkan kerosakkan sel. Dan Apabila DNA rosak, hanya Antioksidan tadi sahaja yang mampu menghentikan tindak balas ini dan memusnahkan semua radikal bebas. Jadi apabila sel sel DNA kita sihat maka organ dalaman kita turut sihat.

Bersama ini saya sertakan dengan testimoni mereka yang mempunyai masalah gula dalam darah berjaya mengawal masalah mereka dan penyembuhan luka yang lambat sembuh juga turut dapat di atasi.
Bagi mendapatkan khidmat nasihat dan juga tempahan Vivix Shaklee ini anda boleh menghubungi saya di nombor tertera.

Pengedar Sah Shaklee
Ayu
0127043146





Tiada ulasan:

Catat Ulasan