Isnin, 6 Mac 2017

Arginine, Insulin, Essential Asid Amino Dan Esp Soya Protein Shaklee

Kenapa Pesakit Gula Dalam Darah Perlukan Esp Soya Setiap Hari?

Sebenarnya kita semua perlukan Esp Soya ni setiap hari cuma kali ni Ayu ceritakan kenapa pesakit gula dalam darah amat memerlukan Esp soya sebagai makanan tambahan.

Kebiasaannya mereka yang mempunyai masalah gula dalam darah mengalami sensitiviti yang kurang terhadap hormon insulin. Insulin tidak dapat dirembeskan oleh pankreas dengan baik kerana kekurangan sensitiviti. Jadi penyerapan gula tidak dapat dikawal oleh tubuh mereka. Sedangkan tubuh memerlukan gula sebagai sumber tenaga.

Okay macam mana nak dapatkan sensitiviti tersebut?

Tubuh kita boleh menghasilkan Arginine sendiri dan dapat menghasilkan sensitiviti terhadap insulin, malangnya ianya ialah Non Essential Asid Amino sahaja sedangkan badan memerlukan lebih dari itu, iaitu Essential Asid amino perlu supaya Arginine dapat berfungsi dengan lebih baik dan meningkatkan sensitiviti terhadap penyerapan insulin.

Bagaimana nak dapatkan Essential Asid amino perlu ni? Ada 9 Asid Amino perlu yang terkandung dalam Esp Soya Protein dimana ia sangat membantu pesakit gula dalam darah. Membuatkan Arginine berfungsi dengan baik kerana lengkap kesemua Essential Asid Amino.

Jadi mereka yang mempunyai masalah gula dalam darah amat memerlukan Esp soya Protein ini dan mereka yang mengalami masalah gula dalam darah ketika hamil juga amat memerlukan Esp Soya Protein sebagai makanan tambahan untuk mengatasi masalah mereka.

Jadi pentingnya Essential Asid Amino perlu ini untuk tubuh dan supaya ianya saling melengkapi Non Essential Asid Amino yang di hasilkan oleh tubuh kita sendiri.

Amalkanlah Esp Soya Protein dari hari ini untuk mengatasi masalah gula dalam darah anda dan menyokong kesihatan tubuh anda agar lebih bertenaga.

Pengedar Sah Shaklee
Ayu
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan