Isnin, 17 April 2017

Bagaimana Mengatasi Masalah Sakit Sendi Dan Lutut Bersama Makanan Tambahan Terhebat Dunia

Sakit Sendi Dan Lutut Kini Bukan Lagi Gangguan Untuk Melakukan Ibadah Dan Aktiviti Harian.

Assalamualaikum Semua, Saya mendoakan agar pembaca semua sihat dan sentiasa dalam lindungan Allah S.W.T..

Hari ni saya nak bercerita tentang Sakit Sendi dan Lutut. Biasakan kita dengar tentang sakit sendi dan lutut ni, asal sakit sendi dan lutut ini berpunca daripada kecederaan. Kecederaan yang berlaku pada tisu tisu sendi dan ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tanpa mengenal usia. Jika tisu tisu sendi dan lutut ini cedera maka individu itu akan mengalami sakit sendi, adakalanya sakit ketika tisu cedera, adakalanya sakit ketika usia telah lanjut kesan dari kecederaan semasa usia muda.

Antara punca lain yang boleh mengakibatkan sakit sendi adalah berat badan yang berlebihan dan tidak terkawal. kebiasaanya berlaku sakit sendi di belakang dan di lutut. Sebab itu penting untuk mengawal berat badan supaya berat ideal dapat di miliki.

Pergerakkan yang banyak dan terlebih akan mengakibatkan kecederaan pada tisu tisu, ligament, tendon dan juga sendi. Kecederaan ini biasanya melibatkan tisu luar kapsul sendi, bagi kecederaan yang terlalu kuat akan menyebabkan kecederaan di dalam kapsul sendi seperti tulang tulang antara permukaan sendi.
Sakit Sendi dan lutut ini lazimnya terjadi pada golongan yang berusia, ini kerana bertambahnya usia semakin berkurang cecair yang ada di antara lutut dan mengakibatkan geseran pada tulang pun terjadi.
10 - 20% orang dewasa akan mengalami sakit lutut dan sendi di kalangan lelaki dan wanita berusia 45 tahun ke atas dan faktor lain yang menyebabkan tisu tisu cedera boleh mengakibatkan sakit sendi dan lutut terjadi kepada semua golongan termasuk kanak kanak dan remaja.

Kita ketahui dahulu bagaimana  caranya mengelakkan dan Mengurangkan sakit sendi dan lutut.

- Mengurangkan pengambilan makanan bergoreng.
- Mengurangkan pengambilan makanan yang di proses seperti sosej, nugget dan makanan segera.
- Mengurangkan pengambilan makanan tinggi karbohidrat dan gula.
- Makanan yang tinggi karbohidrat dan tinggi kandungan gula mempunyai Protein AGE tinggi, ini akan menyebabkan risiko keradangan.
- Elakkan merokok dan mengambil minuman beralkohol.
- Mengurangkan pengambilan garan dan bahan pengawet.
- Gantikan pengambilan minyak jagung kepada minyak zaitun.
- Mengamalkan makanan yang kaya dengan Omega 3 kerana Omega 3 sangat membantu meredakan keradangan.
- Menurunkan paras toksin AGE. AGE ialah Advance Glicetine Endproduk. Ianya merupakan sejenis toksin yang hadir di dalam makanan yang di panaskan, di panggang, di pasture dan di goreng.

Penting untuk anda tahu mengenai Protein AGE ini.
Penimbunan Pritein AGE dalam tubuh akan menyebabkan kerosakkan tahap selular berlaku, ia akan mengganggu kekuatan sel dan panjang umur sel tubuh.
Protein AGE ini akan merosakkan beberapa protein tertentu di dalam tubuh dan mengakibatkan keradangan.
Andai Protein AGE ini terbentuk di bahagian lutut maka ia akan mengakibatkan radang sendi dan lutut. Mengikut kajian kajian yang lepas mendapati bahawa pengurangan pengambilan makanan yang di masak pada suhu tinggi dapat membantu mengurangkan paras AGE.

Tentu sekali ada suppliment yang sangat membantu masalah Sakit Sendi dan Lutut ini.
Cadangan terbaik adalah Vivix kerana ramai pengamal Vivix yang mendapat kesan positif kepada masalah sakit lutut mereka.
Kandungan yang ada dalam Vivix dapat bantu mengurangkan dan memperbaiki masalah Sakit Sendi dan lutut. Terdapat 4 bahan Utama dalam Vivix iaitu Muscadine Grape, Elderberry Eropah, Purple Carrot dan juga Polygonum Caspidatum.

Terdapat 4 mekanisma utama bagaimana vivix bantu masalah Sakit sendi dan lutut dengan berkesan iaitu :-
1. Vivix menghalang kerosakkan berlaku sehingga ke tahap DNA manusia.
2. Vivix dapat memberikan impak yang sangat positif kepada pengawalan genetik.
3. Vivix menggalakkan pengeluaran tenaga kepada sel dan mempunyai 10x ganda lebih kuat daripada Resveratrol itu sendiri.
4. Di dalam Vivix terdapat Purple Carrot yang mempunyai kandungan Antioksidan yang tinggi, Anti Radang, Anti Mikron dan Anti Kalsinogen. Ianya membantu penjagaan salur darah dan menghalang menimbunan Protein AGE yang berlebihan pada tahap selular sekaligus mengelakkan dan mencegah berlakunya keradangan.

Sebab itulah Vivix sangat membantu mereka yang mengalami Sakit Sendi dan Lutut. Cara Vivix bertindak sehingga ke tahap sel dan DNA manusia. Saya sertakan Testimoni bergambar yang telah Berjaya bebas Sakit Sendi dan Lutut dengan bantuan Vivix.

Bagi yang ingin mendapatkan Vivix boleh menghubungi saya di nombor tertera di bawah.
Saya juga menyediakan perkhidmatan penghantaran seluruh kawasan Joor Bahru, gelang Patah dan Pasir Gudang.
Jika anda jauh dari kawasan saya, boleh juga melalui pengeposan seluruh Malaysia termasuklah Sabah Dan Serawak.

Pengedar Sah Shaklee Anda
Pn. Ayu
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan