Sabtu, 8 April 2017

Cara Cara Mengatasi Masalah Tekanan Darah.

Assalamualaikum semua, semoga semua pembaca dikurniakan kesihatan yang baik dan sentiasa diberkati.

Hari ni saya bercerita mengenai penyakit yang popular di negara kita iaitu Penyakit Tekanan Darah Tinggi ( Hipertensi ).
Penyakit tekanan darah tinggi ini selalunya kita dengar warga tua yang sering menghidapinya, tetapi kini anak muda remaja juga sudah memiliki penyakit tekanan darah tinggi ini.

Apa yang perlu kita ketahui adalah penyakit tekanan darah tinggi ini boleh mengakibatkan organ-organ s
dalam tubuh seperti Jantung dan Otak terbeban.
Mereka yang mempunyai penyakit Tekanan Darah Tinggi ini perlulah pandai mengawal emosi dan mengawal diri daripada terus menghidapi masalah tekanan darah setiap hari.

Terdapat pelbagai cara untuk mengatasi Penyakit Tekanan Darah Tinggi ini. Antaranya yang boleh anda amalkan setiap hari adalah :-

- Biasakan diri mengawal tekanan emosi, tekanan perasaan dan juga stress. Boleh juga mencari bagaimana cara yang lebih mudah untuk anda menenangkan diri akibat tragedi yang berlaku disekeliling anda.
- Kawalan berat badan dan mengekalkan berat badan yang ideal adalah sangat membantu anda mengatasi masalah tekanan darah.
- Kerapkan melakukan senaman dan beriadah 3 kali dalam seminggu untuk membantu mengurangkan stress anda.
- Jika anda merokok, adalah amat baik untuk anda berhenti merokok.
- Buatlah pemeriksaan tekanan darah supaya anda lebih berwaspada dengan masalah tekanan darah yang anda hidapi.
- Paling utama bagi anda yang mempunyai masalah tekanan darah adalah dengan mengawal pemakanan dan amalkan makanan yang sihat.
- Pastikan anda mengurangkan pengambilan garam berlebihan dalam makanan dan elakkan makan makanan yang masin.
- Amalkanlah diet yang seimbang dan baik tidak menjadikan diri anda obesiti.

Sebenarnya cara paling mudah untuk anda atasi penyakit tekanan darah supaya anda tidak mendapat penyakit yang lebih bahaya seperti stroke dan serangan jantung adalah dengan mengamalkan makanan yang tinggi Antioksidan dan Resveratrol dimana ia mampu mengawal tekanan darah anda dan juga menyokong kesihatan secara menyeluruh.
Oleh itu amalkanlah makanan tambahan iaitu Vivix Shaklee yang membantu sehingga ke sel sel DNA anda.
Lihatlah testimoni yang berjaya mengawal penyakit tekanan darah tinggi mereka setelah mengamalkan Vivix secara konsisten.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai penyelesaian masalah tekanan darah tinggi anda dan membuat tempahan Vivix Shaklee, anda boleh menghubungi saya di nombor tertera.

Pengedar Sah Shaklee
Ayu
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan