Selasa, 14 Mac 2017

Lawan Radikal Bebas Dengan Antioksidan

Radikal Bebas Vs Antioksidan

Nak selamatkan diri dari radikal bebas? Macam mana tu?

Mula mula sekali kita kena tahu apa itu radikal bebas. Bagus ke radikal bebas ni? Pastinya radikal bebas ni tak bagus dan membawa padah jika ianya banyak dalam tubuh kita.

Orang dulu dulu yela dapat sakit masa umur lebih 40 tahun keatas, contoh penyakit popular ialah jantung, tekanan darah, stroke, kanser, kegagalan buah pinggang, gula dalam darah.. Ha semua ni penyakit popular kalangan warga tua kan.. Tapi dulu la.. Sekarang ni dah banyak dah kita jumpa kanak kanak lagi dah ada penyakit gula dalam darah, remaja lagi dah ada kanser dan tumor, belum kahwin pun dah ada cyst dan fibroid semua la kan..

Puncanya dari kerosakkan sel sel dalam tubuh tula. Kerja radikal bebas semua tu, jahatkan radikal bebas ni? Radikal bebas ni seperti molekul molekul yang reaktif dalam tubuh dan merosakkan sel sel hingga ke sel DNA kita. Contohnya macam kek, kek kalau kita tak simpan tak jaga bebetul cepat je ada kulat dan kulat tu pula merebak ke seluruh kek dan kek pun rosak awal dari sepatutnya. Macam tu la serangan radikal bebas ni tau buat sel kita rosak dan berpenyakit lagi.. huhuhu..

Okay paham kan paham..

Tahu tak serangan radikal bebas tu macam mana? Antaranya ialah :-
- Pemakanan, Fast food, junk food
- Asap rokok
- Stress
- Senaman berlebihan
- Bahan kimia
- Ubat ubatan
- Pencemaran

Jadi untuk melawan serangan radikal bebas ni kita kena jaga sistem imun tubuh. Sebab bila sistem imun tubuh kita kuat dia mampu nak lawan serangan radikal bebas ni, sebab tu saya selalu pesan jaga dan kuatkan sistem imun kerana ianya perisai kepada sel sel kita dari rosak dan mendapat penyakit.

Cara kita nak tingkatkan sistem imun dan menentang radikal bebas ialah dengan mengamalkan makanan yang kaya dengan Antioksidan seperti buah buahan dan sayur sayuran. Selain itu elakkan diri dari pencaran dan kawal berat badan.

Paling kuat melawan radikal bebas adalah Vivix kerana ia bertindak sehingga ke sel DNA tubuh kita. Vivix kaya dengan Antioksidan, Resveratrol dan Polyphenol yang mampu memperbaiki sel sel yang telah rosak dan menentang sekeras kerasnya serangan radikal bebas.

Dan antara yang lain yang kaya dengan Antioksidan dan penguat sistem imun adalah Vitamin E, Vitamin C, Nutriferon dan Carotomax. Inilah antara yang perlu kita amalkan setiap hari walaupun kita sihat tau. Kalau kita memang dah berpenyakit lagi lah banyak kita perlukan Antioksidan ni kan..
Dapatkan Antioksidan anda sekarang.

Pengedar Sah Shaklee
Ayu
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan