Jumaat, 20 Januari 2017

Keluhan Isteri Terhadap Suami

Surat pengganti diri.

Dalam alam perkahwinan saya, saya akui ada pasang surut. Adakalanya bahagia, adakalanya berduka. Tetapi paling banyak yang saya lalui adalah kedukaan demi kedukaan. Terasa sangat diri tidak dihargai dan tidak diperlukan lagi.

Kemudian di satu petang, saya duduk di beranda dan mengenangkan apa yang akan terjadi pada diri saya jika perceraian berlaku dalam alam perkahwinan saya ini.. Nauzubillah.. perkara yang paling di benci oleh Allah S.W.T, tak akan saya minta dari suami saya walaupun itu akan membuat saya lebih bahagia.

Sedang saya duduk, saya menulis sepucuk surat buat suami tercinta. Didalam surat itu, saya meminta agar suami saya menerangkan kenapa saya diperlakukan begitu. Saya terasa seperti hanya sebatang pokok pisang. Setelah beberapa hari surat itu telah pun di baca oleh suami saya dan dia membalas surat saya itu.

Katanya didalam surat itu membuatkan saya bangkit semula dan mula membuat seperti apa yang di minta oleh suami saya. Nak tahu apa yang suami saya minta dari saya?

Kalau nak di ikutkan, tersangatlah malu saya nak kongsi pada semua. Namun saya harap kisah saya ini menjadi pedoman pada para isteri yang mengalami situasi seperti saya.

Di dalam surat suami saya itu, dia meminta saya mengubah diri dan penampilan saya supaya sedap matanya memandang. Dia meminta saya mengamalkan set keperluan wanita supaya saya sentiasa berseri dan fit. Dia meminta supaya buat semua itu untuk dirinya bukan untuk orang lain, kerana dia sangat takut akan kehilangan saya. Dan dalam surat itu dia mengatakan, dia menunggu masa yang sesuai untuk mengatakan perkara itu dan apabila saya menulis surat, dia mengambil kesempatan itu untuk menyatakannya. Katanya jika dia mengatakan secara terangan dia takut saya akan salah anggap pada permintaannya kerana dia tahu hati perempuan mudah tersentuh.. Berlinangan air mata ini jatuh di pipi saya ketika membaca suratnya.

Setelah beberapa minggu saya pun mengamalkan set untuk wanita ini. Kini hubungan kami lebih erat berbanding sebelumnya, suami saya menyatakan bahawa saya banyak perubahan luaran dan dalaman.. Malu rasanya dipuji begitu tapi dalam hati berbunga sangat. Terima kasih juga pada set yang saya amalkan itu kerana ianya membantu perubahan dalam diri saya dan terima kasih juga pada penjual yang guide saya dan memberikan tips rahsianya..
........
.
.
.
.
.
.
.

Wanita
.
.
.
.
0127043146
0127043146
0127043146

Tiada ulasan:

Catat Ulasan