Jumaat, 2 Disember 2016

Turun Naik Dalam Perniagaan Saya

Dalam bisness sama juga kitarannya dengan kehidupan. Ada kala kita fi atas, ada kala kita di bawah. Apa yang membuatkan kita sentiasa di atas adalah usaha kita.

Kita perlu berusaha sehabis baik untuk mencapai kejayaan. In Shaa Allah, akan sentiasa ada jalan dan kejayaan bagi mereka yang berusaha. Kalau bersedih kita ngadu pada yang Maha Esa, dia ada untuk kita.

Buktikan apa yang orang kata pada kita itu adalah salah jika ianya negatif dan buktikan apa yang orang kata pada kita itu benar jika ianya positif.  Apabila mereka berkata negatif pada kita, tapi kita buatkan ianya menjadi positif dan buat mereka terkedu dengan kejayaan kita.

Dimana ada usaha pasti ada hasilnya. Bila saya rasa down kerana tidak mencapai target saya akan kaji semula apa yang kurang dan amalkannya. Menyusun strategi baru dan fikir idea yang boleh membantu saya mencapai target saya.

Jom terus usaha untuk berjaya.

3 ulasan:

  1. Balasan
    1. Terima kasih kak ila atas doa mu.. In Shaa Allah.. berusaha gigih..

      Padam
    2. Terima kasih kak ila atas doa mu.. In Shaa Allah.. berusaha gigih..

      Padam