Selasa, 20 September 2016

APAKAH PUNCA GOUT?

Sebelum seseorang itu mengidap penyakit Gout, adakah dia tahu apa punca Gout?  Pastinya ramai yang tidak ambil berat tentang punca Gout sebelum mengidap Gout itu sendiri.

Punca utama Gout adalah akibat daripada pengambilan Fruktosa yang tinggi. Apa itu Fruktosa? Fruktosa adalah sejenis karbohidrat yang boleh meningkatkan paras asid urik dalam darah. Fruktosa yang berlebihan akan meningkatkan paras Asid Urik dalam darah yang mana menyebabkan berlakunya penyakit Gout. Fruktosa ini akan mengganggu Enzim Xanthine Oxidase dalam hati yang boleh meningkatkan paras Asid Urik dalam darah. Maka terjadinya penyakit Gout pada seseorang.


Pemakanan adalah punca utama berlakunya Gout pada seseorang individu itu. Makanan yang berprotein tinggi seperti ikan, daging, udang, sotong dan kekacang. Namun begitu ada punca lain juga yang boleh mengakibatkan Gout seperti minuman beralkohol, minuman bergula tinggi, minuman bergas ( berkarbonat ), minuman yang menggunakan penapis sirap jagng berfruktosa tinggi ( HFCS ). Jadi di nasihatkan agar menjaga pemakanan dan pengambilan kuantiti makanan yang berprotein tinggi bagi mereka yang mempunyai masalah Gout.

INFO PENTING :- Gout juga punca terjadinya batu karang, oleh sebab itu pengidap penyakit Gout ini perlulah mengamalkan makanan yang seimbang dan mengamalkan suppliment yang bersesuaian dengan penyakit Gout.


Gout biasanya menyerang ibu jari kaki, bermulanya kaki kemerah-merahan, panas dan membengkak serta merasa sakit. Kesakitan Gout ini adalah berbisa, berdenyut dan merasa ngilu. Terkadang walaupun kaki tergesel dengan selimut juga akan merasa sakit atau ketika hendak memakai stokin. Gout juga boleh menyerang di bahagian buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Cara untuk mengesan anda mengidap penyakit gout ini adalah dengan melakukan ujian darah. Namun bagi kaum lelaki yang berusia 30an dan keatas amat digalakkan mengamalkan suppliment bagi mencegah dan merawat Gout. Antara suppliment untuk Gout adalah Alfalfa Complex, Performance drinks, Omega Guard dan Vivix.

Amalkan pemakanan sihat setiap hari dan jaga kuantiti makanan berprotien tinggi jika anda pengidap penyakit Gout.

Hubungi nombor tertera untuk dapatkan suppliment Gout dan Info lebih lanjut tentang Suppliment Gout.

PENGEDAR SHAKLEE AYU
Ws : 0127043146
Fb : shafeeza masayu
Blog : Shafeezamasayu.blogspot.com

#shakleelover
#GMF

Gout

Tiada ulasan:

Catat Ulasan